Gyermekszerető, empatikus, de következetes Óvodai nevelésünk során figyelembe vesszük a gyermekek egyéni különbségeit. Az Óvodai nevelést a Családi nevelést kiegészítő szocializációnak tekintjük egy sajátos természeti és társadalmi közegben, amelyben számítunk a Szülők együttműködésére.
Pedagógiai programunk tevékenységrendszere és óvodánk tárgyi - és személyi környezete biztosítja a gyermekek fejlődésének és nevelésének optimális feltételeit. Nevelésünk megteremti az -óvó-védő,-szociális, nevelő-személyiségfejlesztő funkciót, -a következő életszakaszba lépés pszichikus (értelmi, érzelmi, testi) feltételeit.
Intézményünkben a fejlődést elősegítő tartalmak tervezésénél a komplexitást szem elõtt tartva szervezzük a nevelést. Ez azt jelenti, hogy naponta egy-egy téma köré fûzve minél több oldalról megközelítve szervezzük a gyermeki tevékenységeket, tapasztalat szerzést. A környezet felefedezését nemcsak óvodai, hanem lakóhelyünk adottságainál fogva természeti, külső helyszínen is biztosítjuk.
A tevékeny hétköznapokat jelesnapok és ünnepnapok beépítésével színezzük.
Természetes életkori sajátosságuk a óvodásoknak az, hogy játék tevékenységén keresztül fejlõdnek a legjobban . Az óvodában minden játékosan történik, a spontán ismeretszerzésre lehetőséget biztosítunk.
Kiemelten kezeljük a nevelés során: - közösségi nevelés, személyiségfejlesztés, felzárkóztatás, gyermekvédelem, tehetséggondozás, egészség és környezettudatos magatartás kialakítása, hagyományápolás, értékközvetítés.
A csoportok szervezésénél biztosítjuk azt az igényt, hogy legyen lehetőség a gyermekeknek saját életkorú társaikkal való közösségben, homogén csoportban való nevelkedésre, de lehetőség van nagy családias légkörben testvérek együtt nevelésére is vegyes életkorú csopprtban.
A szülõi identitásnak el kell fogadnia az intézmény jellegét.